
Beste Geert,
Gom van Strien.
Ronald Plasterk.
En gisteren Gidi Markuszower.
Voor de derde keer konden de losers van 22 november 2023 en de Staatsomroepen en systeemcouranten hun lol niet op om jouw selectiebeleid.
Gun ze die pleziertjes.
Het enige wat echt telt is dat er binnenkort een ‘kabinet Schoof’ genaamd kabinet Wilders 1 op het bordes staat naast Willem-Alexander (de man met het slechtst afgestelde morele kompas van Nederland).
En wat al die feestneuzen niet doorhebben, is dat je telkens na zo’n ‘tegenvaller’ veel sterker terugkomt.
(Advertentie)

Het was volstrekt ongeloofwaardig dat Gom van Strien, een man zonder enig aanzien, als verkenner PVV, VVD, NSC en BBB zou weten te verleiden tot serieuze gesprekken over het binnenkort aantredende kabinet.
En wat deed jij toen Van Strien sneuvelde?
Je kwam in no time met PvdA’er én Telegraaf-columnist Ronald Plasterk als nieuwe verkenner. Daarvan konden Dilan Yesilgöz, Pieter Omtzigt en Caroline van der Plas moeilijk beweren dat hij een koekenbakker was.
Zo werd Wilders 1 alsnog in de week gelegd.
Daarna ging het (met dank aan D66-courant NRC) fout met Ronald Plasterk als beoogd premier.
En met wie kwam jij toen als beoogd nieuwe premier?
Met oud-PvdA’er Dick Schoof, die uit hoofde van zijn vorige functies bij NCTV en AIVD misschien wel de best gecheckte persoon van Nederland was en die dus niet pootje kon worden gelicht door het aan links beleid verslaafde journaille.
(Advertentie)
Ik heb Schoof deze week de dik verdiende bijnaam ‘Dick Stuntel’ gegeven vanwege zijn knullige optredens in de media, maar dat is niet per se een belemmering voor een succesvol premierschap. Zie oud-CDA-premier Jan Peter Balkenende.
En dan sneuvelde gisteren Gidi Markuszower als beoogd minister van Asiel en Migratie.
Héél beschadigend natuurlijk dat hij (gezien een eerder akkefietje in 2010) niet ‘gecheckt is door de diensten’ vóór zijn naam als beoogd minister naar buiten kwam.
Maar jij slaat wéér razendsnel terug.
Met Marjolein Faber.
En dat is ronduit een geniale zet.
Misschien niet op de binnenlandse markt.
Want Markuszower zie ik vanuit vak K, onder ambtenaren en met journalisten veel natuurlijker opereren dan Faber.
Maar zeker wel op de buitenlandse markt.
(Advertentie)
Ik denk dan aan al die foldertjes en URL’s van websites die die maffiosen van de asielindustrie onder Afrikaanse gelukszoekers verspreiden om ons Walhalla aan de Noordzee aan te prijzen als toekomstige eindbestemming.
Stel je toch eens voor dat het Ministerie van Asiel en Migratie onder leiding van Marjolein Faber een paar websites laat bouwen en een paar miljoen foldertjes laat uitstrooien met alleen maar een foto van Marjolein Faber erop?
En dan in haar meest ongunstige pose.
Dat werkt véél beter dan jaren bedelen voor wat ruimte in Brussel.
Wat dat betreft heeft de PvdA begin jaren ’90 met Ien Dales een grote kans gemist.
Groet,
JanD
PS. Cadeautje! Voor als je eens een rustig moment hebt.



