
Meneer Van der Burg,
Kent u dat?
Dat je het gevoel hebt dat iemand jou (of de mensen die je lief zijn) constant staat uit te lachen en dat je het liefst die grijns van zijn smoel zou rammen?
Ik wel.
Genoeg over die bloedzuiger.
Ik heb drie vragen voor u over de asielcrisis die ervoor zorgt dat de Nederlandse verzorgingsstaat kapot gaat.
Eerste vraag.
Wat zou er gebeuren als de Nederlandse overheid zich aan EU-verordening 604/2013 (beter bekend als: de Dublin III-verordening) zou houden?
Dan zouden alle asiel- en gelukszoekers die níet rechtstreeks uit hun land van herkomst via de Noordzee of Schiphol naar Nederland zijn gevaren of gevlogen worden teruggestuurd naar het eerste EU-land van binnenkomst.
(Advertentie)
Tweede vraag.
Wat zou dat aan ‘instroom’ schelen?
Gokje.
Negentig procent?
Vijfennegentig procent?
Negenennegentig procent?
Laatste vraag.
Wat zou er gebeuren als de IND asiel- en gelukszoekers die dan nog overblijven niet vooral het ‘voordeel van de twijfel’ zou geven, maar net zo zou behandelen als keurig nette EU-landen als België of Frankrijk?
(Advertentie)
Dat hoeven we niet te gokken, dat weten we uit de cijfers van Eurostat.
Nederland geeft 80 procent van de asiel- en gelukszoekers een status.
België iets meer dan de helft daarvan (44,7 procent).
Frankrijk veel minder dan de helft daarvan (31,4 procent).
Zo ingewikkeld is het allemaal niet om de gelukszoekersindustrie naar dit land (en in dit land) het leven zuur te maken.
En te redden van de verzorgingsstaat wat er te redden valt.
Als je maar wilt.
Groet,
JanD
PS. Cadeautje! Want ik heb een hekel aan geweld!



