Beste Mona,

Hoop en optimisme.

Die gevoelens kan ik, denkend aan bijna elf maanden met het kabinet-Dikkie Dik, nog maar moeilijk oproepen.

En het wordt steeds gekker.

Terwijl in Nederland crisis na crisis níet wordt opgelost, dienen de Kamerleden Marieke Koekkoek (Volt) en Thom van Campen (VVD) een motie in, waarin van het kabinet wordt geëist dat het op 28 juni in Hongarije strafbare feiten gaat plegen door deel te nemen aan de Pride in Boedapest.

En die motie haalt het nog ook!

Kijk, dat de kast-D66’ers van de VVD en die mislukte wereldverbeteraars van NSC die motie steunen, snap ik nog.

Maar dat de Kamerleden van BBB aan die gekkigheid meedoen?

Dat gaat mijn gezonde boerenverstand te boven.

Gelukkig was er nog één minister van de coalitiepartijen niet bevangen door het deugvirus: jij.

(Advertentie)

Jij was bereid gewoon voor de camera je spreekwoordelijke middelvinger op te steken naar de meerderheid van de Tweede Kamer, inclusief je eigen partij.

Dat deed je niet in wollig taalgebruik, maar gewoon op z’n Mona’s.

Op de vraag of je eind juni ook een dagje ging deugen in Boedapest antwoordde je: “Nee. Om te beginnen ga ik over mijn eigen tijd. Daarbij vind ik het altijd vrij bijzonder om je zo te manifesteren in een andere stad in een ander land. En op de vraag of ik tegen Pride ben: nee hoor, ik stond járen geleden al op een CDA-boot in de grachten van Amsterdam.”

Bam.

Bam.

Bam.

Kijk, dan keren hoop en optimisme toch weer een beetje terug.

Nu alleen nog even de wooncrisis oplossen.

Groet,

JanD

PS. Cadeautje! Daar kom je die 28e juni wel mee door.

PS2. In de nieuwe ‘Bellen met Bassie’-podcast staat ook het lid Paternotte (Bas) helemaal achter jouw standpunt. Uiteindelijk…