
Beste Fleur,
In een PDF van een ellenlange brief konden we op Twitter lezen dat jij niet terugkeert als PVV-Kamerlid.
Nou heb ik er als brildrager met variofocale glazen een pleurishekel aan om op mijn iPhone PDF’s te moeten lezen, maar omdat jij het bent, heb ik me over die ergernis heengezet.
Ik wilde namelijk weten waarom je je voor het eerst sinds 2006 niet kandidaat stelde.
Daar hebben kiezers in mijn ogen recht op, zeker van iemand die vijf van de zes keer dat ze wel kandidaat was dankzij voorkeurstemmen haar eigen zetel verdiende.
Het was dus nogal een teleurstelling voor me dat je daarover helemaal niets zei.
Nou ja, je schreef: “Het Kamerlidmaatschap is het mooiste dat er is en ik ga het vreselijk missen. Ik had het graag nog jaren gedaan, maar de omstandigheden zijn er helaas niet naar”.
Dat zegt dus helemaal níets.
(Advertentie)
Is je ziekte (je hebt MS) die ‘omstandigheden’, dan kun je dat (zeker als Volksgezondheid al die jaren je voornaamste portefeuille was) toch gewoon zeggen?
Dat zou die loftuitingen aan je (oud-)partijleider Geert Wilders ook geloofwaardig maken.
Nu gaan de lezers (die kleine kale uit Eesterga incluis) namelijk denken dat niet je ziekte die ‘omstandigheden’ zijn, maar… Geert Wilders.
En dat jij dat alleen maar verzwijgt omdat je niet zo’n enorme loser wilt zijn als je oud-PVV-collega Harm Beertema.
Die zat dertien jaar in de Tweede Kamer voor de PVV, kreeg geen tienduizenden, maar eerder tientallen voorkeursstemmen en loopt sinds hij in 2023 bedankte omdat hij in zijn ogen te laag op de concept-kandidatenlijst stond (16e) ordinair te spugen op de bron waaruit hij al die tijd gedronken heeft.
Dat siert je, maar het leidt wel tot speculaties.
Zéker als een paar uur na jou jouw man Léon de Jong, die sinds ??? in de Tweede Kamer zit voor de PVV, óók zo’n brief op Twitter zet.
Hij zegt nóg minder over de reden waarom hij niet op de kandidatenlijst staat, namelijk: niets.
(Advertentie)
En waar speculaties zijn, is Wouter de Winther van De Telegraaf er altijd als de kippen bij om een smerige roddel de wereld in te helpen.
De Winther zei in de Telegraaf-podcast ‘Afhameren’ over jou: “Ze hielden er tot het laatste moment rekening mee dat haar sollicitatie wel zou komen, want met bipolaire mensen weet je het nooit”.
Dus de man die zich in verkiezingstijd altijd weer laat inhuren als onbezoldigd zetbaas van de VVD, beweert dat je niet alleen MS hebt, maar ook nog bipolair bent.
Ja, zo rolt die rat (en zo rollen de partijgenoten van jou die hem dat zouden hebben ingefluisterd).
Maar het is wel omdat jíj ze de kans gaf met je vage tekst, Fleur.
Jammer, want tot gisteren was je altijd wél duidelijk.
Groet,
JanD
PS. Cadeautje. Ik heb het de ghostwriter van Rolo ook gegeven.




