Beste Ruben,

Wie wat bewaart, die heeft wat.

Zo heb ik hier in Eesterga de Elsevier (EW) van 21 juli 2023 nog liggen.

En daarom weet ik dat de linkse partijen die denken dat Dilan Yesilgöz door het uitsluiten van de PVV als regeringspartner ideologisch terugkeert naar haar oude partijen SP, PvdA en GroenLinks zichzelf misschien wel te vroeg rijk rekenen.

Je moet bij VVD’ers, die allemaal op geitenpaadjestraining bij Mark Rutte zijn geweest, namelijk altijd tussen de regels door lezen.

Waardoor werd in 2023 de weg naar samenwerking met de PVV geopend?

Door het interview dat jij die zomer aan EW gaf over asiel en migratie.

“Het huidige asielsysteem is ineffectief en failliet.”

“De instroom moet omlaag. Dat staat centraal.”

(Advertentie)

“Het blijkt dat de VVD niet met gematigd linkse partijen tot overeenstemming kan komen over een houdbaar asielbeleid.”

Daarom moest de VVD volgens jou parlementaire meerderheden smeden met de PVV.

Dat ‘smeden van meerderheden’ liep destijds wat uit de hand toen de PVV (onder meer door de pogrom van Hamas op 7 oktober 2023) met afstand de grootste partij werd en jullie met die partij in het kabinet gingen zitten.

Maar als het Dilan Yesilgöz menens is met haar bewering dat ze de asielinstroom wil gaan aanpakken, dan staat straks in het eerste kabinet-Timmermans (want natuurlijk wordt GroenLinksPvdA groter dan de VVD) de weg naar de ‘methode-Brekelmans’ nog altijd wagenwijd open.

Frans Timmermans is namelijk zo geil op macht, dat hij heus bereid is om al optellend en aftrekkend van ‘asiel en migratie’ een vrije kwestie te maken, omdat de VVD anders de komst van het kabinet-Timmermans zal saboteren.

Het zou voor Geert Wilders twee vliegen in één klap zijn om op asiel en migratie zaken te doen met de VVD.

Ten eerste kan hij dan eindelijk wel echt iets doen aan de tsunami van economische gelukszoekers die onze verzorgingsstaat slopen.

(Advertentie)

En ten tweede kan hij Frans Timmermans een oor aannaaien, omdat die dan weer dat gezeik krijgt met die linksextremistische GroenLinks-types als Tofik Dibi en Kauthar van het Moslimbroederschap.

Dilan Yesilgöz kan het te zijner tijd allemaal prima verkopen.

Zij heeft immers gisteren níet gezegd dat de VVD nooit meer gaat samenwerken met de PVV, maar alleen maar dat de VVD niet meer in een kabinet gaat zitten met de PVV.

Dus die kan met droge ogen kakelen dat ze niet gelogen heeft.

Wat op zich voor VVD’ers uit de Rutte-school een vreemde gewaarwording moet zijn…

En de kiezers dan?

Ach, de kiezers…

De mensen die zien hoe Nederland mede door veertien jaar VVD-bewindslieden op asiel en migratie wordt overlopen door leden van de veroveringsreligie?

Die interesseren de VVD dit jaar precies één dag.

(Advertentie)

Namelijk op de dag dat ze mogen stemmen.

Daarna moeten de Sophietjes, de Van der Walletjes en de Brekelmannetjes weer aan lucratieve baantjes worden geholpen.

Daarom geloof ik er in werkelijkheid ook geen reet van dat de VVD straks in het kabinet-Timmermans nog gaat doorpakken op asiel en migratie.

Dilan heeft de VVD definitief overgeleverd aan extreemlinks.

Moge de kiezers op 29 oktober met haar afrekenen.

Of zoals zij het zelf zou zeggen: keihard aanpakken dat tuig!

Groet,

JanD

PS. Cadeautje. Het zal toch zo langzamerhand wel een keer zover zijn?