Meneer Rutte,

Ach, hoe gaan die dingen?

Er is deze zomer een NAVO-top in Nederland.

De baas van de NAVO is een Nederlander.

De baas van de NAVO wil tijdens die NAVO-top goede sier maken bij zijn grote baas Donald Trump.

Dat kan hij doen door het percentage dat Nederland uitgeeft aan defensie (nu ternauwernood 2 procent) door het kabinet-Dikkie Dik eventjes te laten verhogen richting 3,5 procent.

Dus gaat er een sms’je (of heeft u al WhatsApp?) naar ‘Dilan’ en ‘Ruben’ met de mededeling dat ze de baas van de NAVO even moeten helpen.

(Advertentie)

Dus roepen die twee trekpoppen van de baas van de NAVO opeens overal dat het defensiebudget naar 3,5 procent moet.

Dus stuurt de baas van de NAVO een verlanglijst ter waarde van 15 miljard euro naar het kabinet-Schoof.

En dan wordt het afgemaakt met een verhaal in de huiskrant van de partij van de baas van de NAVO en diens twee trekpoppen, De Telegraaf.

Niet toevallig tijdens de zoveelste vakantie van de Tweede Kamerleden, want als die met hun luie reet in de zon liggen, zijn ze even wat minder scherp.

“NAVO-eis slaat gat in begroting, kabinet moet pijnlijke keuzes maken”, chocoladelettert verslaggever Valentijn Bartels op basis van wat hij opving ‘in kabinetskringen’.

Hoe ik weet dat die kabinetskringen de VVD is?

Door goed te lezen.

De Telegraaf begint het verhaal over uw dienstopdracht aan de trekpoppen en die malle premier namelijk met de volgende tekst: “Nederland moet de begroting in een steeds onveiliger wordende wereld compleet op de schop gooien om miljarden euro’s extra voor veiligheid uit te trekken. Daarbij is het onvermijdelijk dat er pijnlijke keuzes worden gemaakt die gevolg kunnen hebben voor sociale zekerheid en de zorg.”

(Advertentie)

Die 15 miljard komt níet van bezuinigingen op die energietransitie-waanzin van de tassendraagster.

Die 15 miljard komt níet van bezuinigingen op de ongebreidelde migratie naar het Walhalla aan de Noordzee.

Nee, die 15 miljard komt van bezuinigingen op… de sociale zekerheid en de zorg.

De bevolking gaat wéér keihard genaaid worden.

Want de baas van de NAVO, die als premier de laatste jaren al een kast-D66’er was, trekt hier nog altijd aan de touwtjes.

En De Telegraaf maakt met graagte de geesten rijp voor die psychopaat.

Het is godgeklaagd.

Groet,

JanD

PS. Cadeautje. Hij is er binnenkort ook in de uitvoering van Dickie Schoof.