Beste Sidney,

Voor zover ik weet, ben jij geen pedofiel.

Althans: je bent nooit behandeld wegens pedofilie of veroordeeld wegens pedoseksualiteit.

Je hebt (ik citeer Het Parool) wel naar een destijds 16-jarige jongen geappt dat het je “foutste fantasie” was om seks met iemand van onder de 16 te hebben. Maar jij weet als strafrechtadvocaat die mede is gespecialiseerd in het verdedigen van pedoseksuelen als geen ander dat het hebben van fantasieën niet strafbaar is.

Kortom: je hoort mij niet zeggen dat je een pedofiel of pedoseksueel bent (of een hebefiel).

Wat je me wel hoort zeggen?

(Advertentie)

Dat je een ongelofelijke sneuneus bent.

Een sneuneus die de politie en het justitieel apparaat van de echte misdaadbestrijding afhoudt, door een klopjacht af te dwingen tegen sukkels die jou op social media ‘pedofiel’ noemen, terwijl je als gezegd (voor zover ik weet) geen pedofiel bent of althans nooit behandeld bent wegens pedofilie of veroordeeld wegens pedoseksualiteit.

Gisteren deed je de wereld weer kond van een eclatante overwinning.

Een volstrekt onbekende kunstenares uit Groningen had in 2022 op Twitter geschreven dat jij je ‘schuldig had gemaakt aan kinderporno’.

Je deed aangifte.

De politie besloot de aangifte te seponeren.

(Advertentie)

Je begon een artikel 12-procedure bij het Gerechtshof om alsnog vervolging af te dwingen.

En gisteren veroordeelde de politierechter in Groningen haar wegens smaad tot een voorwaardelijke boete van 350 euro met een proeftijd van twee jaar.

Daarnaast moet ze jou een schadevergoeding van 250 euro betalen, terwijl je een veelvoud daarvan euro geëist had (want je rekent je uurtarief als advocaat voor het copypasten en op details aanpassen van je aangiftes en je overige correspondentie als je weer zo’n arme sloeber aan een strafblad probeert te helpen).

Begrijp me goed, Sidney.

Het is jouw goed recht om elke onnozele die jou pedofiel, pedoseksueel (of groomer, of kleuterneuker) noemt of die je in verband brengt met kinderporno voor de rechter te slepen.

Je kent de weg in het systeem als geen ander.

(Advertentie)

Daardoor slaag jij er elke keer in om de politie, officieren van Justitie, de advocaten-generaal, de Gerechtshoven en de politierechters aan het werk te zetten, zodat je een paar honderd euro aan materiële en immateriële ‘schadevergoeding’ binnen kunt slepen.  

Gisteren was de opbrengst 250 euro.

Soms krijg je 750 euro.

Het mag.

Maar het is zo ongelooflijk armóedig.

Kruimelwerk, voor iemand die ooit namens het kantoor van mr. Gerard Spong grote strafzaken als de Johan van Laarhoven-zaak, de Amsterdamse zedenzaak en de Grensrechterzaak behandelde.

Je zou toch ook kunnen proberen om weer gewoon te gaan wérken voor je geld?

Groet,

JanD

PS. In de nieuwe Nare Jongens Podcast ging het ook over mannen die op hun retour zijn.

UPDATE Kijk nou toch eens wat ik van een man in een lange regenjas ontving… Is dat echt jouw Instagram-account?

UPDATE 2 Het ‘schade’vergoedingwinkeltje is weer geopend.