Beste bitterballensnaaiers,

Hebben jullie ook zo’n zin in zaterdag?

Ik wel!

En wat een ontzettend toepasselijke locatie hebben jullie gekozen voor jullie congres.

NH Conference Centre Leeuwenhorst in Noordwijkerhout.

Ik was er begin september nog voor een verjaardagsfeest, op de laatste bloedhete zaterdag van 2023.

Niet best.

(Advertentie)

Parkeerplekken die nog zijn aangelegd in de tijd dat de Opel Kadett een grote wagen was.

Dure kamers.

Géén airco.

Een ontbijtzaal die deed terugdenken aan de ‘goeie ouwe’ Oostbloktijd.

En als je per ongeluk een sieraad op je kamer liet liggen bij vertrek en je stuurde een mailtje met de vraag of het eventueel opgestuurd kon worden, hoorde je nóóit meer iets van NH Conference Centre Leeuwenhorst in Noordwijkerhout.

Oh ja, huisdiervriendelijk waren ze wel – en dat kon je ruiken ook.

Katten en honden toegestaan.

Ratten helaas niet.

(Advertentie)

Maar jullie weten Annemarie Jorritsma, Henk Kamp en al dat andere addergebroed dat dit land geil van macht naar de verdommenis heeft geholpen door het uit te leveren aan het grootkapitaal, Brussel en eerst de PvdA en later D66 vast wel via een zijdeur naar binnen te loodsen op het congres.

Ik kom misschien ook wel.

Parkeren is immers gratis.

En waar krijg je nog voor 24,95 euro “de gehele dag koffie, thee en smaakwaters, diverse zoete lekkernijen, heerlijke lunch met verschillende items en sapjes, twee munten voor drankjes tijdens de borrel én natuurlijk… bitterballen!

Nou oké, dat kan ik ook elders nog wel scoren.

Ik zou natuurlijk komen voor de ínhoud.

Het congres!

(Advertentie)

Om te kijken hoe de VVD een teruggang van 34 zetels in de Tweede Kamer op 21 november naar 12 zetels gisteren in de peiling van Maurice de Hond (LOL, dat is dus binnen twee maanden geregeld) nu weer gaat rechtlullen.

Of Mark Rutte nog wordt ingevlogen van één van zijn NAVO-sollicitatietrips om de partij op te roepen tot eenheid en zich te scharen achter “onze Dilan”, beter bekend als: de kakelkip.

Of Ed Nijpels zich even kan losrukken van de studio’s in Hilversum om te proberen de onderhandelingen met de PVV, NSC en BBB op te blazen (geen idee of die Noordwijkerhoutse jongemannen die er als ontbijtobers en receptiemedewerkers werken ‘zoete lekkernij’ genoeg voor hem zijn).

En tenslotte wil ik weleens zien of Edith Schippers via één of twee oortjes wordt gesouffleerd door de ouwe hap als ze jullie partijleider de definitieve doodsteek gaat geven.

Ik kan niet wachten!

Groet,

JanD

PS. Cadeautje. Want ik weet dat jullie je graag spiegelen aan voorbeelden uit de geschiedenis.

PS2. Mijn Buttkicken-website is weer helemaal bijgewerkt. Als je niet zegt dat je van de VVD bent, ben je welkom.


Het ‘Briefje van Jan’ en de ’99 woorden’ zijn gratis te lezen. Wil je desondanks doneren, dan kan dat via Backme of  Bunq. Kopen via mijn Amazon-link is ook top!

Dank voor jullie donaties!