
Hoi randdebielen,
En ja hoor, je kon er op wachten.
Israël ruimt in Beiroet het grootste afval van de wereld op en in Amsterdam verzamelen jullie je.
De Jodenhaters.
Afgelopen jaar, na de pogrom van 7 oktober, vooral bekend als Hamas-apologeten, maar altijd bereid om voor andere terreurorganisaties de straat op te gaan.
Verkleed als Hezbollah-aanhanger waren jullie deze keer.
Want Hassan Nasrallah is dood.
(Advertentie)
“Een grote martelaar, een leider, een held, een stoutmoedige, dappere, wijze en trouwe man”, stond er in twee talen (Arabisch en Engels uiteraard) op billboards met de foto van Nasrallah.
(Hélemaal gemist door de traditionele media uiteraard, maar gelukkig hebben we Twitter nog)
Nou, zal ik jullie dan maar weer uit de droom halen dan?
Komt-ie!
Hassan Nasrallah was een terrorist met bloed aan zijn handen. Decennialang heeft zijn leiderschap van Hezbollah het Midden-Oosten gedestabiliseerd en geleid tot de dood van talloze onschuldige mensen in Libanon, Israël, Syrië en wereldwijd. Vrijdag kregen de slachtoffers van Hezbollah een zekere mate van gerechtigheid.
Ik heb een onwankelbare toewijding aan de veiligheid van Israël. Ik zal altijd het recht van Israël steunen om zichzelf te verdedigen tegen Iran en door Iran gesteunde terreurgroepen zoals Hezbollah, Hamas en de Houthi’s.
Sta je dan op de Dam, met je billboards met Nasrallah en je Palestijnse vlaggen.
Voor je boos wordt op mij: het waren niet míjn woorden over jullie betreurde monster.
(Advertentie)
Het waren de woorden van Kamala Harris, de Amerikaanse presidentskandidaat van links.
Ik zou het nooit zo netjes zeggen.
Wat ik trouwens wél in jullie prijs is dat jullie, hoe ranzig ook, openlijk reageren op de grote schoonmaak die Israël de afgelopen weken met piepers en bommen hield in de terroristische organisatie Hezbollah.
Ik kijk het monster namelijk liever in de bek dan dat het ondergronds de tunnels in gaat.
Daarover gesproken: jullie al een reactie van de Kati Piri-achtigen uit de Tweede Kamer gezien?
Nee, hè?
Doodse stilte weer.
Het gevaar loopt niet alleen met bedekte gezichten over straat, het zit ook aan de knoppen in Den Haag.
Dáár krijg ik nou koude rillingen van.
Groet,
JanD
PS. Cadeautje! Zonder dit kun je vandaag niet op je werk verschijnen.



