
Beste Erik,
Jij vroeg me gisteravond waarom ik geen hoofdredacteur word van de ongekende slangenkuil Ongehoord Nederland, waarin gisteren RvT-voorzitter Bauke Geersing weer een mes in zijn rug kreeg.
Ik maakte me ervan af door te zeggen dat ik nooit meer in een kantoor ga werken, omdat ik sinds ik in 2010 volledig voor mezelf begon –mede dankzij mijn gulle donateurs– gelukkiger ben dan ooit.
Maar ik moet ook eerlijk zeggen, Erik, dat ik mezelf óók niet zou aannemen als ik de baas was van Ongehoord Nederland.
Ik pas niet bij die club.
Ik zou namelijk eisen dat ik, en ik alleen, over het personeelsbeleid op de redactie ging.
(Advertentie)
Dus mijn allereerste daad zou zijn: het buitenschoppen van ‘de Merrie van Troje’ en haar voetsoldaatjes. Een blinde kan nog zien dat die raciste, die Raisa Blommestijn, eerder al de drijvende kracht achter de coup tegen Arnold Karskens, die omroep steeds verder de vernieling in helpt. Vergeleken met deze Temu-versie van Eva Vlaardingerbroek was Mata Hari een toonbeeld van fatsoen.
Vervolgens zou ik Jonathan Krispijn, de voornaamste helper whitey blackey van Blommestijn, als fulltime correspondent naar Brussel sturen. Ten eerste omdat dat ventje wel wat kan, ten tweede omdat er dan eindelijk een Nederlands medium is dat wel kritisch gaat rapporteren over die machtswellustelingen daar en ten derde omdat hij dan lekker uit mijn zicht is.
Daarna zou ik ieder directielid, elk lid van de Raad van Toezicht of iedere stakeholder die zich met mijn werk zou willen bemoeien, keihard in hun smoel uitlachen. Of ze nou ‘bestuursvoorzitter’ Peter Vlemmix, RvT-voorzitter Simone Kerseboom of Thierry Baudet heten: opzouten.
(Advertentie)
Ik zou trouwens Tom de Nooijer houden als presentator. Maar in zijn persoonlijk ontwikkelingsplan zou ik wel opnemen dat hij leert om eens een keer niet met alle winden mee te waaien, want het slijmspoor dat hij achterlaat bij het likken naar de interne machthebbers begint zo langzamerhand vreselijk te meuren.
Kijk, dat zijn al vier redenen waarom ik totáál ongeschikt ben.
Wat er nu nog over is bij Ongehoord Nederland, verdient gewoon een enkeltje richting ondergang.
Oh ja, er is nog een vijfde reden.
Ik zou er doodziek van worden om die kneuzen iedere dag uit te leggen dat de aarde rond is…
Groet,
JanD
PS. Cadeautje! Dan zie je dat ik niet zomaar wat lul.
UPDATE Bauke Geersing neemt wraak: lekt aanklacht wegens grensoverschrijdend gedrag door Raisa Blommestijn naar de media.
UPDATE 2. Journalisten die een spreekverbod krijgen over de kantoorterreur van Raisa Blommestijn. Wat een clown’s world. En Joost Niemöller maar zwijgen…
UPDATE 3. LOL. En nu is de kritiek op de coupplegers bij ON ook nog een AIVD-infiltratie. Of heeft iemand Jonathan Krispijns Facebook-account gehackt? Knettergek!




