
Meneer Segers,
Ik zag u bij het EO-programma ‘Dit is de Dag’ opeens weer opduiken.
Goed om te zien dat u nog leeft.
Ik neem maar gelijk de gelegenheid te baat om u een paar vragen voor te leggen die ik u nooit eerder kon stellen.
Als je weet dat je mensen vernedert door het negeren van de uitslag van een referendum, waarom doe je het dan?
Als je weet dat je jongeren met torenhoge schulden opzadelt door in te stemmen met een leenstelsel, waarom doe je het dan?
Als je weet dat je vrouwen pijn doet met je standpunt over abortus, waarom doe je het dan?
Als je weet dat mensen die nachtdienst hebben gehad wakker worden van het luiden van kerkklokken, waarom doe je het dan?
Als je weet dat je boeren tot zelfmoord gaat dwingen met je stikstofbeleid, waarom doe je het dan?
Als je weet dat je mensen onnodig laat lijden met het tegenhouden van euthanasie bij ‘voltooid leven’, waarom doe je het dan?
(Advertentie)
Als je weet dat je jongeren ernstig psychisch leed toebrengt met de invoering van een avondklok, QR-codes en meer vrijheidsberovende maatregelen, waarom doe je het dan?
Als je weet dat je mensen de armoede in jaagt met een door de klimaatmaffia afgedwongen energietransitie, waarom doe je het dan?
Als je weet dat je homo’s en lesbo’s ontzettend pijn doet met je standpunt over homoseksualiteit, waarom doe je het dan?
Als je weet dat je huidige en toekomstige gepensioneerden keihard in hun portemonnee treft met de overgang naar een nieuw stelsel zonder dat ze daarover mogen meebeslissen, waarom doe je het dan?
Als je weet dat je welbewust zieke, oude mensen in alle eenzaamheid de moord laat sterven door je coronabeleid en hun nabestaanden weghoudt van hun uitvaart, waarom doe je het dan?
Wat zegt u?
“Framing”?
“Emotionele manipulatie”?
(Advertentie)
“Implicatie van kwaadwilligheid”?
“Demonisering”?
“Polarisering”?
“Victim-blaming”?
Grappig.
Da’s namelijk precies wat ik dacht toen ik u bij ‘Dit is de Dag’ over het buigen voor de Vervelio’s van Kleur van ‘Kick Out Zwarte Piet’ met hun roetveegpieten hoorde zeggen: “Als je weet dat je andere mensen er pijn mee doet, waarom doe je het dan?”
Oké, eentje nog, om het af te leren.
Als je weet dat je andere mensen pijn doet met een Kerstmarkt, waarom doe je het dan?
Ik stel alleen maar vragen, hè.
Groet,
JanD
PS. Cadeautje. Het geeft een beetje weer wat ik voel bij mensen zoals u.




