
Beste Geert-zeggers,
Gisteren was een rare dag.
Ik had een ‘Briefje van Jan’ geschreven waarin ik uitlegde wat volgens mij de enige manier was om een grote ramp voor het land te voorkomen, namelijk kabinet-Timmermans 1.
Het idee: alle PVV-stemmers van vóór 2023 zouden woensdag de PVV gewoon trouw moeten blijven, maar alle gelegenheidsstemmers van 2023 (waarvan ik er één was) zouden op JA21, BBB of in godsnaam maar VVD en CDA moeten stemmen.
De PVV, die tóch niet mag meedoen in het volgende kabinet, zou dan groot genoeg blijven om die andere vier partijen op asiel en (re)migratie bij de les te houden (laat dat maar aan Geert over!), maar die andere vier zouden groot genoeg worden om een centrumrechts kabinet te vormen.
Opgelost!
Nu houd ik erg van mensen die nadenken over de toekomst van ons land en onze kinderen en kleinkinderen, dus ik was erg benieuwd welke tegenargumenten ik van jullie zou horen.
Want van tegenargumenten word je wijzer en kun je uiteindelijk zelfs je oordeel herzien.
Benieuwd waar jullie mee kwamen?
Nou, met dit:
“Niemand wacht op jouw mening.”
“Lekker betaald door de linkse elite zeker?”
“Typisch Randstad-denken.”
“Je bent onderdeel van het kartel.”
“Kom eens uit je Amsterdamse bubbel.”
“Steek je kop eens in de echte wereld.”
“Je bent gewoon een hater.”
“Linkse propaganda weer.”
“Waarom schrijf je niet over…?”
“Wat is jouw alternatief dan?”
“Ga eens met gewone mensen praten.”
“Je bent totaal niet relevant.”
“Dubbele standaard.”
“Elitair gewauwel.”
“Word een wakker!”
“Hypocriet.”
“Je leeft in een parallelle werkelijkheid.”
“Gefrustreerde mislukkeling.”
“Waar zijn de feiten?”
“Nog nooit van je gehoord.”
“Je snapt de gewone man niet.”
“Blijf lekker in je ivoren toren zitten.”
“Dit is laster.”
“Betaalde oppositie.”
“Je bent te oud om dit te begrijpen.”
“Eenzijdige berichtgeving.”
“Fake news.”
“Irrelevant.”
“Je bent onderdeel van het probleem.”
“Staatsomroep-denken.”
“Zielig mannetje.”
“Gekocht door Soros zeker?”
“Word eens volwassen.”
“Dit is geen journalistiek, dit is een mening.”
“Weer zo’n hitpiece.”
“Jullie zijn doodsbang voor verandering.”
“Virtue signaling.”
“Je wilt gewoon moreel superieur lijken.”
“Heb je niks beters te doen?”
“Snowflake.”
“Jij hebt nog nooit in je leven écht gewerkt.”
“OK boomer.”
“Karaktermoord.”
“Hoeveel heb je hiervoor gekregen?”
“Lekker makkelijk vanaf de zijlijn.”
“Je gaat hier nog spijt van krijgen.”
“Ga eens naar Volendam.”
“De mainstream media weer…”
“Kom eens met feiten.”
“Jouw tijd is voorbij.”
“Context erbij graag.”
“Jij durft de waarheid niet onder ogen te zien.”
“Weer een irrelevante columnist die aandacht zoekt.”
“Ga met pensioen.”
“Je hebt geen verstand van de werkelijkheid.”
“Makkelijk lullen.”
“Wie ben jij eigenlijk?”
“Boomer.”
“Dit is censuur.”
“Waarom schrijf je nooit kritisch over links?”
“Je bent gewoon bang dat hij gelijk heeft.”
“Jullie willen hem gewoon monddood maken.”
“Heb je geen echte argumenten?”
“Het volk denkt er anders over.”
“Je kunt zijn succes niet verkroppen.”
“Straks komt de waarheid over jou boven water.”
“Typisch zo’n woke journalist.”
“Weer een subsidiejournalist aan het werk.”
“Dit had je nooit over GroenLinks gezegd.”
“Je bent zielig.”
“De geschiedenis zal hem gelijk geven.”
“Je meet met twee maten.”
“Niemand leest jouw columns.”
“Je bent bang voor de waarheid.”
“Sta je op de loonlijst van het kartel?”
“Pure haat dit.”
“Waarom mag hij niet zeggen wat hij denkt?”
“Je had journalist moeten worden in plaats van activist.”
“Allemaal emotie, nul inhoud.”
“Homo!”
“Je staat aan de verkeerde kant van de geschiedenis.”
Nou, jullie snappen het.
Toen was ik óm natuurlijk…
Groet,
PS. Cadeautje! Ik hoef ‘m niet uit te leggen toch?


