
Beste Els,
Respect dat je hebt geprobeerd een vreedzame, grote demonstratie tegen het Nederlandse open grenzen-beleid op touw te zetten.
Jammer dat jouw grote helden Geert Wilders en Thierry Baudet je zo lang hebben laten bungelen, door pas daags voor die demonstratie te laten weten dat ze niet zouden komen spreken.
Áls ze al van plan waren geweest te komen (ik geloof er helemaal niks van), moeten ze aanwijzingen hebben gehad dat het volledig uit de klauwen zou lopen. Want als de politie wist dat er mogelijk een confrontatie tussen voetbalhooligans en Antifa zou plaatsvinden (en dat wist de politie volgens de Haagse burgemeester Jan van Zanen), wist de dienst die Geert Wilders al meer dan twintig jaar in leven houdt het ook.
Wilders en Baudet, die altijd braaf met je op de foto gaan als je weer eens met de tieten vooruit de groupie komt uithangen, hadden je kunnen waarschuwen.
Ze hadden je móeten waarschuwen.
(Advertentie)
De paar kneuzen van Antifa die er gisteren echt waren (zoals D66’er Feilx Woudenberg) vertrokken op advies van de politie van het Malieveld, omdat er een overmacht aan hooligans was komen opdagen.
Dús gingen de hooligans los op de politie, die voldoende alibi kreeg om te doen wat ze bij XR-snelwegbezettingen en rellen op Scheveningen nooit mogen doen van het bevoegd gezag: keihard aanpakken dat tuig.
Was het jouw schuld?
Natuurlijk niet.
Gaf jij het rapalje de gelegenheid?
Dat wel.
Dat BBB, SGP, JA21, PVV en FvD niet wilden spreken op jouw demonstratie, had een wake-up call voor je moeten zijn.
Als Wybren van Haga (van BvNL) en Sid Lukkassen (van het pornofilmpje en de doodswens richting iemand in Eesterga) in verkiezingstijd (!) de ‘sterren’ van je show zijn, terwijl je rekende op Geert Wilders, Thierry Baudet, Caroline van der Plas en Annabel Nanninga, had je de boel beter kunnen afblazen.
Maar je was iets teveel in jezelf gaan geloven en dacht dat het gajes jouw oproep tot een vreedzaam protest wel serieus zou nemen.
(Advertentie)
Dat bleek dus niet het geval.
Eén man is je eeuwig dankbaar.
De man die we nooit horen over de terreur van Extinction Rebellion, over Jodenjachten of over rellen met Marokkaans of Turk straattuig, maar die nu meteen een pathetisch filmpje op zijn social media-kanalen plaatste waarin hij verwees naar “opruiing” door “extreemrechts” en een Kamerdebat aankondigde.
Zijn naam: Frans Timmermans.
Dat uitgerekend deze ras-opportunist zetels zou kunnen gaan winnen dankzij jouw ‘Elsfest’, dát lijkt me nou echt een nachtmerrie.
Groet,
JanD
PS. Cadeautje. Vanwege het welbekende spreekwoord.




