Beste meiden,

‘Mansplaining’ heet dat toch, als een man aan vrouwen gaat uitleggen hoe de dingen in elkaar zitten?

Ik zou me daar echt nóóit aan schuldig maken.

Zeker niet als het gaat om een bloedserieus onderwerp als ‘vrouwenverkrachting’ of ‘vrouwenmoord’.

Uitleggen dat iemand een vrouw pas kan verkrachten of vermoorden als hij in de buurt van de betreffende vrouw is?

Dat het helaas (!) onvermijdelijk is dat Jannen, Pieten en Klazen die in Nederland een Marietje, Stella of Femke willen verkrachten of vermoorden daartoe in de gelegenheid zijn, omdat ze nu eenmaal verblijven in een omgeving waar veel Marietjes, Stella’s en Femkes wonen?

Uitleggen dat iemand een vrouw níet kan verkrachten of vermoorden als hij niet in de buurt van de betreffende vrouw is?

Dat het onmogelijk is voor in Somalië of Syrië verblijvende Mohameds, Abdi’s en Ahmeds om in Nederland een Marietje, Stella of Femke te verkrachten of vermoorden, omdat ze nu eenmaal ver verwijderd zijn van de Marietjes, Stella’s en Femkes?

(Advertentie)

Dat ga ik écht niet doen!

Want als ik dat wél ga uitleggen, gaan jullie met een vrouwtje of vijftig met kort-pittig kapsel tegenover me staan.

En gaan jullie met van die kijk-ons-eens-deugen-koppies een liedje voor me zingen.

“Zij zijn welkom… welkom in mijn land…”

De laatste keer dat ik dat zag, was toen na het “Wir schaffen das” van Angela Merkel ook in Nederland tienduizenden Mohameds, Abdi’s en Ahmeds werden verwelkomd en ik die Marietjes, Stellas en Femkes -sorry, niet netjes van me- keihard in hun smoel heb uitgelachen.

Omdat ze blijkbaar nog nooit van het ‘Paard van Troje’ hebben gehoord.

(En voorts ben ik van mening dat iedere Jan, Piet of Klaas die vrouwen lastig valt, verkracht of vermoord niet zwaar genoeg gestraft kan worden)

Groet,

JanD

PS. Cadeautje. Hang dit maar lekker boven je eigen voordeur.

UPDATE Grafieken lezen, hebben jullie dat geleerd vroeger op de middelbare school? Probeer maar:

Bron: CBS en Jan van de Beek