Beste Stephan,

Smullen, dat gedoe bij DENK!

Het is heerlijk om een stel hele en halve Turkse en Marokkaanse testosteronbommetjes te zien strijden om de macht bij misschien wel de meest antisemitische partij van Nederland.

Het is alsof je getuige bent van een vuile oorlog tussen Hamas en Hezbollah.

Ik werd gisteren op de Straatweg aangesproken door buurman Oebele.

“Goeie, Dijkgraaf! Do folgest de polityk, toch? Kinst my útlizze wat der by DENK bart? En hâld it koart asjebleaft, want de kij moatte yn ‘e stâl.” 

Als buurman Oebele ‘koart’ zegt, dan bedoelt hij ook echt kort.

Weet je hoe ik het heb uitgelegd, Stephan?

(Advertentie)

“Het bestuur wil een vrouw op een verkiesbare plaats en die drie mannetjes die nu in de Tweede Kamer zitten willen dat tegenhouden.”

“Binne dy trije gûlertsjes bang foar froulju?”

“Gûlertsjes?”

“Huilebalkjes, Dijkgraaf.”

“Sorry. Het is voor mij een leven lang leren hier qua taal, Oebele. ‘Gûlertsjes’, mooi woord.”

“Dus hoe is it dan?”

“Bij gebrek aan beter willen die drie mannetjes, Van Baarle, El Abassi en Ergin, gewoon het liefst onder elkaar verder, zonder buitenstaanders. Hun eigen ‘mienskipje’ houden, zeg maar.”

“Wat bedoelst do mei: by gebrek aan wat betters?”

(Advertentie)

“Islamitische kereltjes hebben liever een geit dan een koe.”

“Dwaaskoppen! Gjin boer soe leaver in geit hawwe as in ko!”

“Grappen uitleggen is altijd min 10, Oebele…”

Nou, zo ging dat dus, Stephan.

Anyway: blijf vooral lekker rollend over straat gaan.

En antisemieten die door al dat gezeik nu niet meer op DENK willen stemmen, kunnen altijd terecht bij Kati Piri van GroenLinksPvdA.

Groet,

JanD

PS. Cadeautje. Het Heilige Boek.