
Beste John,
Als ik denk aan zenderbazen zoals jij, heb ik altijd een bepaalde hoop.
Dat ze niet het programma ‘Kansloos & Kapot’ gaan uitzenden, waarin kinderen van ouders die net failliet zijn gegaan worden gevolgd als ze uit huis worden geplaatst omdat ze alleen nog hondenpoep te eten en kattenpies te drinken krijgen.
Dat ze niet ‘De Laatste Wens Show’ gaan uitzenden, waarin de terminaal zieke kandidaat die op social media de meeste likes verzamelt zijn laatste wens in vervulling ziet gaan en de verliezende kandidaten een spuitje krijgen.
Dat ze niet het programma ‘De Zak’ gaan uitzenden, waarin werknemers met een afstand tot de arbeidsmarkt live on camera worden ontslagen en Bas Smit vrolijk komt binnenrennen op zijn Temu-slippertjes om ze te troosten door breeduit lachend met ze op de foto te gaan.
Dat ze niet de serie ‘Het Exenhuis’ gaan uitzenden, waarin ex-partners na een uit de hand gelopen vechtscheiding 48 uur met elkaar worden opgesloten in het voormalige Big Brother-huis.
(Advertentie)
Dat ze niet ‘Uw Scheiding, Onze Kijkcijfers’ gaan uitzenden, waarin echtparen met huwelijksproblemen in een glazen huis worden gezet en live moeten onderhandelen over wie de kinderen krijgt als het tot een scheiding komt.
Dat ze niet ‘Herken opa en oma’ gaan uitzenden, een programma waarin op begraafplaatsen in heel Nederland kisten van een jaar geleden overleden opa’s en oma’s worden opgegraven en kleinkinderen moeten raden welke opa of oma de hunne is.
En dat ze niet nóg een seizoen de Peter Gillis-show ‘Massa is Kassa’ gaan uitzenden.
Dat hoop ik dan.
Want zelfs zenderbazen zoals jij zullen toch wel een soort van morele ondergrens hebben?
Groet,
JanD
PS. Cadeautje. Om uit te delen tijdens de volgende brainstorm bij Talpa.
PS2. In de nieuwe Nare Jongens Podcast gaat het deze week over serieuze zaken en allerlei domkoppen.



