Vieze Jeroentje,

Spannende dag vandaag.

Maar eerst even, hè… Je vindt het toch niet erg dat ik je ‘Vieze Jeroentje’ noem? Zo sta je immers al jaren te boek in Hilversum. En niet omdat je na het poepen je handen niet wast of omdat je smakt tijdens het eten, als je begrijpt wat ik bedoel.

Spannende dag dus.

Vandaag is namelijk de uitspraak van het Gerechtshof over de artikel 12-procedure die zangeres Nienke Wijnhoven heeft aangespannen om het Openbaar Ministerie te dwingen jou alsnog te laten vervolgen wegens verkrachting.

Dat is de enige zaak die (voor jou) nog speelt in wat het ‘The Voice-schandaal’ is gaan heten.

Alle andere vrouwen die in 2022 met het programma BOOS spraken over zedendelicten bij ‘The Voice’, waarin jij de hoofdrolspeler was, durfden allemaal geen aangifte te doen.

Datzelfde geldt voor de Talpa-medewerksters die bij de vertrouwenspersoon van Talpa melding hadden gemaakt van seksueel grensoverschrijdend gedrag.

Tja.

(Advertentie)

Je zou voor je zang- respectievelijk televisiecarrière maar afhankelijk zijn van de familie De Mol.

Stap in de jaren vóór de nieuwe zedenwetgeving (die slachtoffers van verkrachting een veel sterkere positie geeft) op 1 juli 2024 inging maar eens naar de politie, met het risico dat de De Molletjes met hun vele tentakels in medialand en hun onuitputtelijke financiële bronnen om je kapot te procederen.

Alleen Nienke Wijnhoven had dat lef.

Ik vraag me af of Linda en jij gisteren hebben meegepraat over de twee versies van het persbericht waarva Talpa er vandaag na de uitspraak van het Gerechtshof eentje naar buiten gaat brengen.

En wat daar dan in staat.

Het persbericht als Nienke Wijnhoven de artikel 12-procedure wint en het Openbaar Ministerie jou moet vervolgen, kan ik wel uittekenen.

“Betreuren dat…”

“Procedure vol vertrouwen tegemoet zien…”

“Bladiebladiebla…”

(Advertentie)

Maar ik ben vooral benieuwd naar het persbericht dat naar buiten komt als het Gerechtshof het Openbaar Ministerie níet dwingt om jou te vervolgen.

Kunnen jullie je dan inhouden en wordt het dan een korte, zakelijke verklaring dat jullie blij zijn met de voor jou goede afloop?

Of slaan jullie een triomfantelijk toontje aan? En doen jullie een ‘lindaatje’? Gooien jullie er nog een schepje bovenop door jou neer te zetten als slachtoffer van al het leed dat jóu en je naasten is aangedaan?

Ik vrees het ergste.

Ik vrees dat jullie het in dat geval wel degelijk in jullie arrogante harses halen om nog een trap na te geven aan de enige vrouw die de ballen had om de strijd aan te gaan met Vieze Jeroentje en daarmee met de machtige familie De Mol (en haar hulpkrachten bij talloze media).

Als er geen strafzaak komt, word jij niet veroordeeld wegens verkrachting.

Maar maakt dat je een ‘onschuldig’?

Nee, natuurlijk niet.

(Advertentie)

Het bewijs voor jouw seksueel grensoverschrijdend gedrag in het algemeen is immers allang geleverd.

Door je zwager.

John de Mol heeft in de uitzending van BOOS waarin het ‘The Voice-schandaal’ naar buiten kwam namelijk over een eerder incident met jou gezegd: “Ik heb hem toen echt een halfuur lang alle hoeken van de kamer laten zien en ik heb me zelfs twee keer moeten inhouden om hem niet gewoon plat op z’n bek te slaan.”

En Linda stuurde je niet voor niets voor ze je weer in genade aannam naar een afkickkliniek wegens (ik citeer je goede vriend Ronald Molendijk) “een seksverslaving”.

Áls het Gerechtshof het met het Openbaar Ministerie eens is dat verkrachting van Nienke Wijnhoven onder de toen geldende zedenwetgeving niet bewezen kan worden, ga je vrijuit.

Maar iemand die afkickt van zijn drankverslaving blijft altijd een alcoholist.

Vieze Jeroentje blijft altijd Vieze Jeroentje.

Groet,

JanD

PS. Cadeautje! Leg dit maar onder de passagiersstoel van je auto. For old times’ sake.

UPDATE Geen vervolging! Linda brengt een verklaring uit, advocaat victim-blaimt en Jeroen zwijgt.