
Beste Ettepet,
Morgen gaat het bestuur van NSC jou voordragen als kandidaat-lijsttrekker van NSC.
Want Pieter Omtzigt en zijn wormvormig aanhangsel Nicolien van Vroonhoven willen dat.
Althans, die willen vooral dat Diederik Boomsma het níet wordt.
Het is bizar dat iemand die al zo lang meeloopt in de politiek als jij zich leent voor dat spelletje.
Ik bedoel: je bent meer dan de helft van je leven beroepspoliticus en toch heb je blijkbaar niet door wat er nodig is om énige kans op succes te maken als lijsttrekker.
Bovendien kun je -blijkbaar- niet lezen.
Anders had de profielschets in de vacature voor de lijsttrekker van NSC je er wel van weerhouden om een paar uur voor de deadline je vinger op te steken.
(Advertentie)
“Je bent een charismatische en inspirerende leider…”
“Je straalt vertrouwen uit…”
“Je krijgt de kiezer en burger mee…”
“Je weet de eenheid binnen de partij te bewaren en te bevorderen…”
“Je bent communicatief ijzersterk…”
“In debatten sta je sterk in je schoenen en weet je ook onder druk staande te houden…”
“Je bent toegankelijk en makkelijk benaderbaar voor burgers en toont je betrokken bij hun zorgen…”
Nee.
Nee.
Nee.
Nee.
Nee.
En… nee (zie vorige punt).
Tóch meende je een betere kandidaat te zijn dan Diederik Boomsma.
LOL.
Ik ken eigenlijk maar één ander iemand in de politiek die net zo’n slecht zelfbeeld had als jij en onder wiens leiding ook een partij die ooit zo hoopvol begon ten grave werd gedragen.
(Advertentie)
Mat Herben.
Die geen partijleider was, maar eerder een magazijnchef die was weggelopen uit de tv-serie Jiskefet.
Maar die had in de chaos na de moord op Pim Fortuyn weinig keus.
Hem trof geen blaam.
Jou wel.
Jij jaagt de laatste restjes kiezers die minder dan twee jaar geleden (!) dachten te kiezen voor een fatsoenlijk alternatief voor de smerige bestuurscultuur in Nederland terug in de machtsgeile handen van het CDA.
Dat doe je met steun van die krankzinnige kamikazepiloot Nicolien van Vroonhoven, die Diederik Boomsma in een interview met Trouw nog even een mes in zijn rug duwde door hem zo ongeveer neer te zetten als een extreemrechtse randdebiel.
Eén ding heeft twee jaar NSC wel opgeleverd.
We spreken voortaan niet meer over ‘LPF-achtige toestanden’, maar over ‘NSC-achtige suïcide’.
Groet,
JanD
PS. Cadeautje! Je hebt er nu niks meer aan, maar voor later, als je bij een pensioenfonds werkt.




