
Beste SGP’ers,
Ik had gisteren helaas geen tijd om de livestream (was die er?) van de landelijke partijdag van jullie partij in Nieuwegein te bekijken, want ik moest stofzuigen.
Maar ik begrijp her en der uit de media dat de emancipatie van de vrouw op de agenda stond.
Ik heb nog een aantal vragen aan jullie.
Heeft de SGP gisteren de regel afgeschaft dat vrouwen door een aparte ingang de kerk moeten betreden?
Heeft de SGP gisteren de regel afgeschaft dat vrouwen in de kerk nog altijd achterin zitten, gescheiden van de mannen?
Heeft de SGP gisteren de regel afgeschaft dat vrouwen een mannelijke ‘voogd’ moeten meenemen als ze de straat op willen?
(Advertentie)
Heeft de SGP gisteren de regel afgeschaft dat vrouwen buitenshuis hun hele lichaam moeten bedekken om bronstige mannenbroeders niet in de verleiding te brengen?
Heeft de SGP gisteren de regel afgeschaft dat vrouwen moeten accepteren dat hun man er (openlijk) meerdere vrouwen op nahoudt?
Heeft de SGP gisteren de regel afgeschaft dat vrouwen die verkracht worden van de SGP zelf vervolgd moeten worden wegens ‘onzedelijk gedrag’?
Heeft de SGP gisteren de regel afgeschaft dat meisjes tussen 0 en 15 jaar op vakantie moeten naar Somalië, Egypte, Ethiopië, Eritrea, Soedan of Irak om besneden te worden?
(Advertentie)
En oh ja, heeft de SGP gisteren de regel afgeschaft dat vrouwen die echtscheiding aanvragen nog altijd vermoord moeten worden in het kader van de eerwraak?
Zo ja, waarom benadrukken de SGP-bashers dan niet al dat góede nieuws?
Nu lees ik alleen maar over het feit dat jullie het in 1917 ingevoerde passief kiesrecht voor vrouwen nog altijd hetzelfde benaderen als homofilie.
Je mag het wel hebben, maar niet praktiseren.
Nou ik hoor het wel morgen, als jullie weer op internet mogen!
Groet,
JanD
PS. Cadeautje! Voor in de grote kast in de woonkamer.




