
Mevrouw Van Vroonhoven,
Hè, wat vervelend nu.
Ik moet rectificeren.
Eerst was er Pieter Omtzigts politieke boezemvriend Eddy van Hijum.
Die blies, in zijn rol als minister van Sociale Zaken en Werkgelegenheid, het pensioenplan van NSC en BBB op, waarmee Omtzigt de bestaanszekerheid van gepensioneerden wilde repareren.
En toen ging Pieter Omtzigts ‘trouwe metgezel’ in het NSC-avontuur daar nog eens keihard overheen.
U dus.
U meldde daags na Omtzigts vertrek uit de landelijke politiek dat u een terugkeer van NSC naar het CDA niet uitsluit, de partij die in 2020 bij de lijsttrekkersverkiezingen de mentale sloop van Pieter Omtzigt in gang zette.
Ik zeg het columnist Theo van Gogh na: met zulke vrienden heb je geen vijanden meer nodig.
Waarom ik moet rectificeren?
Omdat ik Hugo de Jonge, Wopke Hoekstra en toenmalig CDA-voorzitter Rutger Ploum Judassen noemde.
Zij komen zeker nog wel in aanmerking voor die rol.
Maar pas nadat ú heeft afgezegd.
Groet,
JanD
PS. Cadeautje! Dan snapt ook u misschien wat er met u aan de hand is.
PS2. In de nieuwe ‘Bassie en Jan Synagoge’-podcast ging het uiteraard ook vooral over Omtzigt.

