
Meneer Timmermans,
Nou, dat was me het dagje wel.
Terwijl Donald Trump nog dartpijltjes stond te te gooien op een bord met de cijfers 0 tot 100 om te bepalen welk percentage importheffing elk ander land voor de kiezen zou krijgen, Volodomir Zelenski zich afvroeg welke ijdeltuiterige minister van welk land hij nu weer eens zou uitkiezen om in ruil voor een photo opportunity een container met euro’s naar Kiev te brengen en een Zweedse Asperger-dwerg die eerder het einde van de wereld voorspelde vanwege een vermeende klimaatramp nu in een vliegtuig stapte om wherever op bestelling van activistisch tuig voorop te gaan in demonstraties tegen de Joden, hield de Tweede Kamer op uw verzoek een debat over… ‘lintjesgate’.
Een debat waarin u de scalp eiste van mevrouw Marjolein Hillegonda Monica Faber-van de Klashorst.
“De grootste prutser die ooit in Vak K heeft gezeten”, spuugde u (letterlijk) de nationale vergaderzaal in.
U had die woorden nog niet uitgesproken of ergens in het Friese Haagje liet PvdA-partijbaron Jaap Stalenburg zowaar weten er een klein stijfje van te krijgen.
(Advertentie)
‘De grootste prutser die ooit in Vak K heeft gezeten…’
LOL.
Ik nomineerde in mijn hoofd eerder Sophietje Hermans, de nuttige idioot van de klimaatmaffia die er als minister voor aan het zorgen is dat de elektriciteit binnenkort op rantsoen gaat.
En haar voorganger Rob Jetten, de oliekoekendomme managementtrainee van ProRail die als minister moest lachen om mensen die wél wisten dat je een huis kunt verwarmen met kernenergie.
Hermans was er gisteren niet bij in de Tweede Kamer.
Jetten wel.
(Advertentie)

Die zat, tot grote hilariteit van zijn fractiegenoten Hans Vijlbrief en Wieke Paulusma, pijpgebaren te maken naar Geert Wilders.
Al zijn er ook mensen die beweren dat het geen pijpgebaren waren, maar dat hij het getal ‘nul’ zat uit te beelden.
Ik behoor overigens tot die tweede groep.
Ik denk ook dat het een ‘nul’ was.
Zelfs Rob Jetten kan immers een zeldzaam moment van zelfreflectie hebben.
Maar goed, erg hè?
Die 20 procent importheffing van Trump voor EU-landen, dat die oorlog tussen Rusland en Oekraïne maar niet ophoudt en dat zelfs in onze eigen hoofdstad als Hamas-terroristen verklede randdebielen de Israëlische vlag mogen verbranden van het Openbaar Ministerie, bedoel ik.
Groet,
JanD
PS. Cadeautje! Voor als Jaap een dag niet kan.



