Beste Jan,

Een dag Donald Trump niet gebasht, is een dag niet geleefd, hè?

Gisteren had je een topdag.

Je kon je dagelijkse portie gespeelde verontwaardiging kwijt in een heel korte tweet, waarin je ook nog deed alsof je opkwam voor LHBTI’ers.

Je schreef bij een bericht uit het AD over een iets aangepast reisadvies van het ministerie van Buitenlandse zaken: “In het reisadvies voor de VS waarschuwt Nederland LHBTI’ers. Wat een waanzinnig dieptepunt dat dit nodig is…”

LOL.

Waarom ik zeg dat je deed alsóf je opkwam voor LHBTI’ers?

Omdat je helemaal niet voor LHBTI’ers opkomt.

(Advertentie)

Je zoekt alleen elke dag naar een stok om de hond te slaan, al is die stok in dit geval niet groter dan die speld uit de spreekwoordelijke hooiberg.

Waar we Jan Paternotte nooit over horen?

Over hoe zijn grote held Volodomyr Zelensky en zijn landgenoten in Oekraïne met  LHBTI’ers omgaan.

Huwelijk of geregistreerd partnerschap voor personen van hetzelfde geslacht? Verboden!

Adoptie door koppels van hetzelfde geslacht? Verboden!

Wettelijke erkenning van genderidentiteit? Niet zonder uiterst vernederende procedures!

Pride-marsen in ‘moderne’ steden als Kiev, Lviv en Odessa? Alleen onder zware beveiliging wegens de dreiging van geweld!

In minder grote steden of op het platteland openlijk LHBTI’er? Volop discriminatie en geweld!

Maar ja, dat past niet in het verhaal dat Oekraïne snel lid van de NAVO en de EU moet worden en uitsluitend de good guy is waar zoveel mogelijk Nederlands geld, oorlogstuig en uiteindelijk ook kanonnenvoer heen moet worden gestuurd.

Selectieve verontwaardiging dus.

Voor de zoveelste keer.

(Advertentie)

En weet je wat nou zo grappig is, Jan?

LHBTI’ers kunnen eventueel gezeik heel makkelijk voorkomen als ze per se toch op vakantie naar de Verenigde Staten willen.

Twee homo’s reizen dan bijvoorbeeld gewoon met twee vriendinnen die zich voordoen als de partners van die homo’s naar die paar staten waar ze inderdaad nog oerconservatief zijn.

Hoe heette ook alweer die gozer die met zijn toenmalige vriend en twee vrouwen met wie ze geen relatie hadden op rondreis ging door Iran, een land waar homo’s nog onder luid gejuch van flats worden gegooid?

Ik kom even niet op zijn naam.

Oh wacht!

Gelukkig hebben we de foto nog:

Groet,

JanD

PS. Cadeautje! Heel toepasselijk voor jou (en je sektegenoten).

PS2. Neef Bas en ik gaan in de nieuwe ‘Nare Jongens Podcast’ vooral in op de broodnodige sanering van die Augiasstallen in Hilversum.

UPDATE Als je toch zo graag Engels leest: zie hier hoe het land van je held Zelensky omgaat met homo’s. (Via tipgever)