Beste Connie,

Nee!

Niet mijn dierbare Connie!

Met een koel “Dag volgers. Ik ben weg” verdween jij gistermiddag om zeven minuten voor vier na ruim negen jaar van het social media-platform Twitter.

Zomaar.

Zonder enige toelichting.

Zonder te melden waar ik je voortaan kon vinden (buiten Amsterdam in het algemeen en Amsterdamse vergane glorie-kroegen in het bijzonder dan, want daar wil ik nog niet dood gevonden worden).

Godverdomme.

Connie Palmen weg van Twitter.

Nóg minder contact!

(Advertentie)

Want ik had al een tijdje niks meer van je gehoord.

Dus ik dacht, voor ik mezelf een verschutting bezorgde: eerst even research doen.

Misschien zat ik in Eesterga wel voor niks met een doos tissues mijn tranen te deppen en op ChatGPT in te kloppen welke fases van rouw je allemaal doorloopt als een dierbare je ontvalt.

Misschien had je me, in navolging van andere Boekenbal-stamgasten zoals een Georgina Verbaan, de Stella Bergsma en het Els van Roode, wel geblockt en zat ik tegen een muur te lull… eh huilen.

Maar dat was dus niet zo.

Daarna ging ik op onderzoek uit of het dan misschien door Twitter-eigenaar Elon Musk en zijn algoritmes kwam dat je niet dagelijks in mijn timeline verscheen.

Dat Musk niet meer wilde dat wij contact hadden, omdat hij -ik citeer nu iedereen die ooit aan de donatietiet hing bij die andere buitenlandse bemoeial George Soros- een gevaar is voor de rechtstaat en de vrijheid van meningsuiting enzo.

(Advertentie)

Dus ik keek eens hoeveel tweets jij dit jaar verder al had gestuurd.

Nul.

En in 2024?

Wederom: Nul.

In 2023?

Eén.

Op 4 januari van dat jaar schreef je: “Reza Langari: Iran Needs to Free Taraneh Alidoosti, International Award Winning Actress – Sign the Petition!”

In 2022?

Drie.

In 2021 dan?

(Advertentie)

Wederom: nul!

En zo kan ik nog wel even doorgaan, Connie.

Laten we zeggen dat je dit decennium iedere dág vaker naar het toilet ging, dan je in vier jáár aan twitter-berichten plaatste.

Weet je hoe het heet als iemand met zo’n al jaren slapend account ook nog even een graantje wil meepikken van het anti-Musk-sentiment dat onder deugend Nederland en bij Fascisten’66 heerst?

Potsierlijk.

Groet,

JanD

PS. Cadeautje! Uitgezocht door Elon Musks geweldige AI-tool Grok, dus don’t shoot the messenger.

PS2. Weet je wat ook een gevaar voor de rechtstaat is: deel 2 van de Winter Vol Liefde-podcast van de Nare Jongens.