Meneer Van Thillo,

Nou, de aanval op u is geopend in Nederland.

Op dít moment hoeft u zich nog geen zorgen te maken, want GroenLinks/PvdA is door Dilan Yesilgöz van de VVD en Pieter Omtzigt van NSC vakkundig uit het kabinet gehouden.

Maar zodra het kabinet hier valt en er nieuwe verkiezingen komen, verdwijnt dat hele NSC, gelijk destijds de partij van wijlen Pim Fortuyn, en kan bij de VVD zomaar weer een Nijpeliaan als Erik van der Burg aan de macht komen. (Een Nijpeliaan is een als VVD’er vermomde D66’er)

En dan wordt het link voor u, want dan gaat GroenLinks/PvdA ‘de democratie redden’ en ‘de vrijheid van meningsuiting beschermen’.

En dan is uw hele DPG Media-concern de sigaar.

Dan worden alle DPG-kranten (van Algemeen Dagblad tot de Volkskrant) , alle DPG-websites (van Nu.nl tot BusinessWise.nl), alle DPG-tijdschriften (van Libelle tot Story), alle DPG-radiostations (van Joe tot Qmusic) en alle nog te verwerven televisietations (van RTL5 tot RTL1000) verboden.

(Advertentie)

Hoe ik dat weet?

Nou, omdat u de eigenaar bent van DPG Media.

En van mannetjes zoals u houden ze bij GroenLinks/PvdA niet.

Tweede Kamerlid Barbara Kathmann publiceerde gisteren op één van de weinige Nederlandse platforms die u niet bezit, Twitter, een checklist van mannen die moeten worden gestopt.

Ik citeer uit enkele van haar Twitter-berichten (waarin ze heel vals alleen mannen noemde die geen Nederlands spreken) en kijk welke ‘boxen u aantikt’.

“Rijkeluiszoontjes als Zuckerberg en Musk…”

Check.

“Meer ruimte bieden aan fake news…”

Check.

(Advertentie)

“Minder investeren in fact checking…”

Check.

“Mannen die konden ondernemen door geld van hun ouders en die zich gedragen als verwende machtswellustelingen…”

Check.

“Verdienmodellen over de rug van ons allemaal, zodat zij er beter van worden en wij niet…”

Check.

“Algoritmes…”

Check.

(Advertentie)

Vervolgens zegt ze: “Keihard aanpakken, ingrijpen in hun verdienmodellen”.

En ruit ze bij voorbaat de boel op met: “Wij mensen hebben het toch voor het zeggen? Niet een handjevol CEO’s? Dat pikken wij toch niet? Doe mee met de strijd!”

En dat uit de mond van iemand uit de qua grootte tweede partij in de Nederlandse Tweede Kamer.

Haar conclusie: “Rijkeluiszootjes raus!”

Kijk, da’s andere koek dan een onthullend boek over u van onderzoeksjournalist Mark Koster dat alle DPG-kranten, alle DPG-websites, alle DPG-tijdschriften en alle DPG-radiostations van u moesten doodzwijgen.

Of uit angst voor u vrijwillig doodzwegen.

Maar da’s misschien nog wel enger.

Groet,

JanD

PS. Cadeautje! Want die dingen slijten.

PS2. Geen cadeautje: deel 2 van de Winter Vol Liefde-podcast van de Nare Jongens.